Ultimul raspuns al Chinei cu privire la protectia proprietatii intelectuale duce la o situatie fara precedent din punct de vedere juridic pentru brand

0
10

 Instanta a trebuit sa decida daca produsul paratului, KD308, incalca brevetul de proiectare a gamei LUNA, precum a trebuit sa decida si modul de calcul a daunelor. In ambele situatii, inculpatul a fost obligat sa plateasca despagubiri si sa stopeze imediat productia, chiar daca produsul sau KD308 avea cateva mici diferente. Vorbind despre proceduri, FOREO Global Legal Director, Kelsay Tang, spune: “Curtea a emis un mandat care ne-a permis sa obtinem niste cifre obiective cu privire la vanzarea KD308 pe platformele Tianmao și Alibaba. Am constat cu ajutorul tehnologiei platformelor faptul ca au fost vandute 358.074 de piese KD308, iar volumul vanzarilor a fost de 35.262.990 RMB.Avand in vedere pretul de vanzare cu amanuntul, profitul rezonabil si contributia brevetului de proiectare al gamei LUNA, instanta a concluzionat ca cererea noastra de 3.000.000 RMB este justificata si corecta. Protectia Proprietatii Intelectuale este un concept relativ nou în China, care nu trebuie confundat cu dreptul de brevet, creat în 1984, de aceea, in urma acestei decizii constatam ca inregistram progrese notabile cu privire la protectia Proprietatii Intelectuale, care stopeaza tendinta.” “In China exista multe cazuri in care falsificatorii fabricau FOREO si care au fost incarcerati. Nu am fi reusit acest lucru fara sprijinul legal al autoritatilor din China”, a adaugat Tang. Conform raportului privind contrafacerii marcilor globale din 2018, pierderile la nivel mondial s-au ridicat la peste 320 de miliarde in 2017, 80% dintre falsuri provenind din China. La 1 ianuarie 2019, noua lege din China a comertului electronic a intrat in vigoare. Aveasta se aplica pentru trei tipuri de operatori; operatorii de platforme de comert electronic precum Taobao, comercianti terti care vand bunuri si servicii pe platforme de comert electronic a altora si furnizori online care opereaza site-uri proprii sau care fac afaceri prin alte canale, cum ar fi site-urile de socializare.In China. noua lege face ca toti operatorii platformelor de comert electronic sa raspunda impreuna cu comerciantii pentru vanzarea oricarei marfa contrafacuta sau copiata, aflata pe site-ul lor web, in anumite conditii legale necesare. Anterior, comerciantii individuali erau singurii raspunzatori atunci cand erau prinsi vanzand marfuri false, insa acum ei pot fi amendati cu pana la 2 milioane RMB.Fondatorul FOREO, Filip Sedic, spune ca lupta contrafactorilor pe teritoriul Chinei devine mult mai eficienta decat in Statele Unite si Europa, ceea ce este oarecum opus credintei occidentale, acest caz actual fiind marturie in acest sens. „Cu toate ca aceasta hotarare este o mare victorie pentru FOREO, este important faptul ca instantele chineze au pornit un razboi contra falsificarii, care functioneaza. Suntem cu adevarat recunoscatori pentru sprijinul deosebit al sistemului juridic din China, nu numai la Shanghai si in acest caz exclusiv, ci in toata China, unde sistemul juridic sustine schimbarea.
 
„Comerciantii cu amanuntul si pietele, nu numai in China, ci in intreaga lume, trebuie sa acorde o atentie sporita protectiei Proprietatii Intelectuale pentru branduri. Lucrand cu cea mai noua legislatie din domeniul e-commerce din China si rezistand contrafacerii prin angajarea echipelor juridice, avem toata increderea in sistemul juridic chinez. La FOREO avem o echipa juridica dedicata, care lucreaza continuu in lupta noastra personala impotriva contrafacerii, avand in medie de 30 de cazuri, in acelasi timp. Falsificarea globala valorează peste 460 de miliarde de dolari si asta reprezinta aproximativ 2,5% din comertul mondial.”, adaugă Sedic.FOREO a fost fondat in 2013 cu iconicul dispozitiv de curatare a fetei – LUNA. De atunci a crescut cu o viteza record, cu un dispozitiv LUNA vandut la fiecare trei minute in intreaga lume. Brandul de frumusete se afla acum in 77 de tari de pe glob si domina spatiul de vanzare cu amanuntul si poate fi gasit in peste 10.000 de magazine la nivel mondial. Brandul este cunoscut pentru faptul ca depaseste constant limitele frumusetii avansate din punct de vedere tehnologic si a devenit o forta majoră in industria frumuseții in mai putin de sase ani, castigand peste 160 de premii de design si produse pana in prezent. Pentru a-si proteja cei 20 de milioane de clienti, fiecare produs FOREO are un numar de serie unic care poate fi confirmat cu brandul direct prin inregistrarea pe pagina de garantie de pe FOREO.com.