Camera din Față devine un loc de suflet pentru oricine îi trece pragul. Cu atât mai mult pentru echipa Craft Interactive, alături de care își desfășoară activitatea de 5 ani. În tot acest timp, am lucrat împreună și am crescut de la o zi la alta, chiar sub privirea grijulie a Mamaii.
Povestea Camerei este bine știută astăzi în Social Media, dar și în offline, cu fiecare comandă online sau vizită la cafenea. În toți acești ani, am lucrat cu însuflețire la această poveste și continuăm să ducem vorba tot mai departe.
În 2016
Am preluat întreaga activitate și prezența Camerei din Față în mediul digital. De atunci, am trecut prin majore schimbări și adaptări, pentru ca fiecare dintre cei care vizitează site-ul, comandă online, care interacționează cu pagina, să se simtă binevenit și apreciat.
Ne-am asumat rolul de mediator între iubitorii de ceai și cafea și Mamaie, personajul care stă în spatele Camerei din Față și veghează asupra întregii activități de la cafenea, dar și din online. Și am reușit acest lucru cu succes și tot mai bine, de la an la an.
Timp de 2 ani
Am construit un adevărat love-brand, cu o identitate aparte. Acest lucru este evident în review-urile primite, care situează Camera din Față pe #1 în București la categoriile ceai&cafea și deserturi și pe #2 în topul celor mai bune locuri de luat masa, conform Trip Advisor.
Media de 4.7 (din 5), ca urmare a 1839 de evaluări pe Facebook și de 4.8, din partea a peste 840 oameni pe Google, sunt dovezi incontestabile ale calității serviciilor și produselor oferite de Camera din Față. Una dintre datoriile noastre, ca echipă de marketing integrat, este de a monitoriza constant evaluările clienților pentru a îmbunătăți fiecare aspect.
Comunitatea online
De peste 51.000 de fani pe Facebook și de peste 2500 de urmăritori pe Instagram crește și se consolidează constant. Gestionarea profilurilor online impune o specificitate aparte, ce poate fi apreciată atât în tipul de comunicare folosit, fotografiile publicate și chiar în nuanțele calde ale acestora din urmă.
Planificarea și publicarea în Social Media respectă tipul de comunicare specific personajului Mamaie, pe care le-am adaptat cerințelor și preferințelor clienților. Dintre aceștia, majoritatea sunt femei, cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani, conform statisticilor obținute pentru paginile de Social Media.
Pentru noi, fiecare aspect, oricât de mărunt ar părea, contează. Cu ajutorul acestor informații am reușit să integrăm eficient strategiile de marketing pe toate canalele de comunicare cu actualii și potențialii clienți.
Analiza statisticilor face parte din activitățile noastre de a înțelege și interpreta tipul de interacțiune pe care îl preferă oamenii cu branduri. De aceea, ne adaptăm de la zi la zi, căci Camera din Față este îndrăgită de români și străini, de tineri și vârstinici, deopotrivă. La fiecare ajungem folosind canale de comunicare particulare și strategii personalizate.
Călătoria clientului în mediul online
Întâi am creat brand awareness, apoi am trecut la un nivel mai înalt, de monitorizare și particularizare a campaniilor și strategiilor pentru Camera din Față. Fie că vorbim de Google Ads, Facebook, Instagram sau SEO, toate sunt măsurate cu atenție și analizate, pentru a vedea cum, de unde și de ce vin comenzile de ceai și de cafea.
Din 2016 și până la finalul anului 2018, cameradinfata.ro a cumulat 835.329 de afișări ale paginilor și 263.800 vizite unice pe site, cu un timp mediu petrecut aici de 1.15 min.
Dar ceea ce ne satisface cu adevărat este rata de conversie de 1.27% și cele 1400 de tranzacții online. Cifrele nu mint niciodată, cu atât mai mult pe Mamaie!
Astfel, din august 2016 și până la sfârșitul anului trecut, s-a vândut aproape jumătate de tonă de cafea. Ceea ce este, de fapt, uimitor, este opțiunea cumpărătorilor de a alege specialitățile Cafeaua lu’ Mamaie și Cafeaua lu’ Tataie, brandurile Camerei – preparate după rețete proprii. În egală măsură, s-au cumpărat 319 kg de ceai și 284 kg de tisane. București, Cluj și Timișoara sunt orașele de unde s-au trimis cele mai multe colete cu produse achiziționate pe site-ul Camerei.
În 2018
La Cameră s-a adus un prăjitor de cafea. N-am lăsat evenimentul să treacă neobservat, însă dincolo de canalele clasice de comunicare, am creat un newsletter dedicat. La rândul său, acesta a fost integrat într-un ansamblu complex de emailuri, conceput ca un customer journey.
În total, aici se regăsesc 39 de newslettere personalizate, ce se trimit automat abonaților, în funcție de produsele și aspectele pe care le îndrăgesc cel mai mult la Camera din Față.
De exemplu, primul mail primit după abonare te îndeamnă să-ți alegi băutura preferată dintre ceai și cafea. Odată ce ai dat click, ca iubitor de ceaiuri, vei primi newsletter cu informații utile, amestecuri recomandate de Mamaie și povești de la ceainărie. La fel se întâmplă și atunci când alegi cafeaua.
Folosim newsletterele pentru a aduce vizitatori pe site și pentru a genera conversii. Tocmai fiindcă fiecare utilizator reacționează diferit față de metodele de comunicare, am apelat la toate resursele existente în acest sens. Și urmărim, din spate, drumul fiecăruia până la prima gură din Cafeaua lu’ Mamaie.
În tot acest timp
Am scris 18 articole, ce au dus la o creștere a traficului organic pe site. Integrate în planurile de Social Media și promovate prin mail și pe site-urile de specialitate, acestea aduc constant noi vizitatori. Astfel, 25% din trafic se realizează în mod organic acum, influențat de blog. Și Mamaie e mulțumită!
În 2019
‘‘Ducem povestea mai departe’’, în cel de-al 7-lea an al Camerei. Printr-o schimbare remarcabilă va trece site-ul, ce va beneficia de o înfățișare nouă, care să ne ajute să aducem mai mulți vizitatori mulțumiți, pe care să-i convertim în cumpărători fideli.
Cu satisfacție, vom putea spune că acest proiect de suflet are toate resursele să ajungă cât mai sus în preferințele iubitorilor de ceai, cafea, vorbe bune de la Mamaie și deserturi ca în copilărie.