Ce probleme apar pe timp de vara si cum le rezolvam?

0
250

        Anotimpul cel mai cald al anului aduce impreuna cu temperaturile toride si defectiuni ale masinii. Echipa RomTractari, specialista in Tractari Bucuresti, iti reaminteste cateva dintre defectiunile cu care este foarte probabil sa te intalnesti pe timpul verii si care sunt solutiile cu ajutorul carora puteti sa depasiti situatia nefavorabila. Urmatoarele indrumari sunt adresate in special celor care isi planifica vacanta si doresc sa evite eventualele probleme tehnice care apar in special la drum lung.      
            Trebuie sa te interesezi care sunt cele mai des intampinate defectiuni tehnice cu care calatorii se confrunta si cum sa reactionezi in aceste situatii imprevizibile pentru ca vacanta ta sa nu fie ruinata din cauza problemelor masinii. Astfel, acestea sunt cele mai frecvente situatii pe care soferii le pot intampina pe parcursul sezonului estival:
Probleme ale anvelopelor
Drumurile lungi, la temperaturi ridicate scad radical durata de viata a pneurilor, acestea fiind nevoite sa ruleze pe carosabilul incins multe ore la rand. Anvelopele de sezon sunt la fel de afectate de temperaturi, insa sunt mult mai rezistente fata de cele de iarna cu care nu o sa ai aceeasi aderenta. Te sfatuim ca imediat cum anotimpul rece a trecut sa mergi la o vulcanizare si sa inlocuiesti pneurile.
Anvelopele vechi si uzate afecteaza dramatic aderenta si distanta de franare, de aceea este necesar sa verifici banda de rulare si sa te asiguri ca adancitura este la nivelul optim, astfel incat viata ta, a pasagerilor sau a celorlalti participanti la trafic sa nu fie afectata in niciun fel. Testele releva diferente impresionante intre un set nou si unul uzat, diferenta distantei de franare ajungand pana la 80 de metri.
            Totodatata, anvelopele vechi sunt mult mai sensibile la gropile din carosabil, sansa unei pene de roata crescand semnificativ. Verifica presiunea lor inainte de a pleca la drum lung si regleaz-o pana la normele normale daca exista nereguli si nu uita roata de rezerva alaturi de cric si cheia de prezoane pentru a va asigura ca in cazul unei pene o sa fiti pregatit.
Supraincalzirea motorului
Vara, problema principala a vehiculelor este supraincalzirea. Nu uita sa vizitezi mecanicul auto la perioade regulate pentru revizii amanunite, acolo vei afla daca exista probleme la sistemul de racire si care sunt consecintele daca o sa continui sa utilizezi masina. Supraincalzirea este datorata de cedarea furtunelor de racire, dar si a termostatului. Vehiculele mai vechi de un deceniu necesita inspectie amanuntita si inlocuirea componentelor defecte. In situatia in care te confrunti cu o asemenea problema trebuie sa cobori geamurile cat mai repede si sa pornesti aerul conditionat, la maximum, pe caldura. Daca motorul nu ajunge la pragul de 90 de grade Celsius, noi iti propunem sa tragi pe dreapta si sa astepti sa motorul sa se raceasca, iar apoi sa iti continui traseul, insa imediat cum ai ajuns intr-o localitate sa te duci sa consulti un mecanic auto specializat.
Defectiuni electrice
In aceeasi concordanta cu cele spuse mai sus, chiar si sistemul electric poate prezenta nereguli pe parcursul verii. Rezistentele masinii, condensatoarele si releele sunt puse sub presiune din cauza gradelor ridicate si nici bateria nu trece neobservata intrucat temperaturile de sub capota nu au valori rezonabile. Pe parcursul sezonului cald risti sa te intalnesti cu defectiuni ale bateriei sau alternatorului, iar singurul lucru pe care poti sa-l faci este sa vizitezi un service auto specializat. In situatia in care masina nu mai porneste atat de repede cand motorul este cald, atunci trebuie sa-ti pui problema unei defectiuni a senzorilor. Echipa RomTractari iti sta la dispozitie in program Non-Stop, cu serviciul Tractari Bucuresti, cu ajutorul caruia masina ta poate fi tractata catre orice destinatie, la tarife accesibile, in cel mai bun timp.
Pana de benzina/motorina
Pare unul dintre cele mai putin probabile lucruri care sa vi se intample tocmai voua, insa multi dintre soferii experimentati s-au confruntat macar odata in viata cu aceasta problema. O simpla estimare gresita si poti ramane blocat pe un drum national sau autostrada fara nicio benzinarie in zona. Daca masina ta are probleme cu sonda atunci este un motiv intemeiat din cauza caruia te afli in aceasta situatie. De preferat este ca atunci cand plecati in vacanta sa faceti plinul automobilului pentru a va asigura ca nu o sa treceti printr-o astfel de experienta.
Sistemul de franare problematic
Problemele la nivelul sistemului de franare sunt inevitabile indiferent de anotimp. Cum sesizam o astfel de defectiune? Vehiculul prezinta sunete ascutite de fiecare data cand apasati pedala de frana, iar cursa acesteia creste pentru ca sistemul sa fie eficient. Incearca pedala, iar daca preconizezi ca franele nu mai fac fata, opreste accelerarea si incepe sa incetinesti. Iti sugeram sa te muti pe banda de urgenta si sa verifici cu atentie etrierii, jantele si discurile de frana. Totodata, asigura-te ca nu exista scurgeri ale lichidului de frana, acesta este esential instalatiei de franare. Intreaba-ti mecanicul auto, cat mai frecvent posibil, mai ales inainte de orice calatorie care include trasee lungi, daca este necesara schimbarea lichidului sau daca trebuie sa mai completezi pentru a ajunge la nivelul optim. O simpla verificare nu reprezinta o avere si chiar poate face diferenta intre a avea o calatorie intr-adevar placuta sau evenimente nedorite.
            Echipa de Tractari Bucuresti, RomTractari, a pus la dispozitie 5 dintre cele mai utile sfaturi pentru ca tu sa ai o calatorie cat mai placuta si cu cat mai putine opriri. Pe pagina noastra web poti afla mai multe despre serviciile si tarifele percepute, dar poti gasi si numarul lor de telefon pe care te indrumam sa-l salvezi in agenda personala ca sa fii intotdeauna pregatit cu o solutie profesionista pentru situatii incomode.