Alimentația vegană – fundamentul unui stil de viață sănătos. Care sunt beneficiile oferite de dietele vegane?

0
254

          Deși în trecut, dietele vegane erau considerate extreme de către majoritatea persoanelor care își doreau un stil de viață sănătos, la momentul de față se bucură de un nivel înalt de popularitate.
          De fapt, dieta vegan ă este privită ca o oportunitate excelentă de a slăbi, eliminând toxinele din organism și implicând o alimentație echilibrată, bazată pe plante. În principiu, plantele, germenii și semințele sunt alimentele esențiale ale acestei diete, toate celelalte produse de origine animală fiind excluse cu desăvârșire.
          Principalul promotor al stilului de viață vegan a fost Bill Clinton, fostul președinte american. Acesta a renunțat la tradiționalele grătare americane, dar și la mâncarea de tip fast food, optând pentru hrană vegetală. În ultimii ani, numeroase personalități mondene au adoptat această dietă, considerându-se că este o modalitate perfectă pentru a obține o stare de bine generală.
          Printre numeroasele beneficii ale veganismului se numără și următoarele: scăderea nivelului de colesterol, un indice de masă corporală corespunzător, diminuarea riscului de apariție a bolilor cardio-vasculare, respectiv a cancerului.
          Dieta vegană – recomandată pentru orice categorie de vârstă
          Specialiștii din domeniu afirmă faptul că veganismul este un stil de viață indicat tuturor persoanelor, indiferent de vârstă. Așadar, atât copiii aflați în perioada de creștere, femeile gravide, cât și sportivii pot să urmeze această dietă, fără a fi lipsiți de substanțele nutritive esențiale unui organism sănătos.
          Totodată, nutriționiștii susțin că veganii beneficiază de proteine, mai ales dacă alimentația lor se bazează pe consumul de legume și cereale. Spre exemplu, bobul unei fasole, alături de o grăunță de cereală formează, împreună, o proteină completă.
          Printre alimentele cele mai bogate în proteine, intens recomandate în alimentația vegană, sunt: fasolele, lintele, soia, semințele și nucile. De asemenea, produsele realizate din quinoa sau alge marine sunt o sursă excelentă de proteine complexe.
          Tratarea carențelor nutriționale
          În cadrul unei diete vegane este deosebit de important să se includă o serie de nutrienți, așa cum sunt: vitamina B12, vitamina C, fierul și acizii grași Omega-3.
          Vitamina B12 promovează metabolismul celular și producția calciului și poate fi regăsită în lactatele fortificate, precum laptele de soia sau laptele de orez. Fierul se bucură de un rol vital în crearea hemoglobinei, fiind regăsit în legumele cu frunze verzi, fasole uscată și lactate fortificate. Acizii grași Omega-3 contribuie la buna funcționare a sistemului cardiovascular, fiind regăsite în semințele de in, cele de dovleac, soia și nuci.
          Deși nu ești încă adeptul acestui stil de viață, poți experimenta pentru o scurtă perioadă de timp dieta vegană, astfel încât să îi oferi organismului tău ocazia de a elimina cât mai multe toxine. În cadrul magazinului online www.nutritiebio.ro găsești o varietate de produse vegane, bogate în nutrienții esențiali.
          Ceea ce este cu adevărat avantajos la site-ul menționat mai sus, www.nutritibio.ro, este diversitatea de alimente la care orice persoană poate apela, beneficiind de o hrană sănătoasă. Fie că ești în căutarea unor dulciuri sănătoase, așa cum este dulceața bio de exemplu, sau te interesează produse care înlocuiesc carnea, pe nutritiebio.ro vei găsi produsul căutat, la un raport optim între calitate și preț!
          Nu îți mai lăsa sănătatea să aștepte nici măcar pentru o secundă și dă start unei noi experiențe benefice!