5 lucruri de luat in considerare atunci când alegem un furnizor de training

0
225

Un training reprezintă o investiție personala care îți creează   cunoștințele noi si îți dezvolta abilitățile pe care le ai. De ce este  o investiție? Pentru ca in cele din urmă,  aceste cunoștințe si abilități, te vor ajuta sa obții o slujba mai bună, mai bine plătită, sa avansezi in carieră mai rapid, sa ai competente multiple, să fii mult mai eficient cu timpul tău, sa obții mai repede ceea ce îți dorești. Daca ești un manager într-o companie, atunci prin programele de training, investești in oameni. Si ce speri sa obții? Sa implementezi mai repede, mai ieftin, mai bine proiecte de creare de servicii, produse, optimizări de procese, aplicații software, digitalizare si automatizare.
Deci, cum alegem un furnizor de training care oferă cea mai mare valoare? Iată o listă cu 5  lucruri pe care este bine să le aveți in vedere atunci când alegeți un furnizor de instruire:
1.    Acreditările furnizorului de training – Acreditarea este de fapt validarea ca furnizorul de training respectă  standardele profesionale din domeniu. Exista câteva organizații internaționale care testează riguros si acreditează furnizorii de cursuri de  project management.  De exemplu, organizația internaționala recunoscuta pentru project management este „Project Management Institute” (PMI.org), iar pentru analiza de business este „International Institute for Business Analysis” (IIBA.org).  Pentru a fi acreditați, furnizorii de training trebuie să treacă printr-un proces riguros de verificare, care implică de obicei o evaluare  a conținutul cursului, a trainerului și a companiei  în ansamblu. Acreditarea este acordată in urma unui audit si numai atunci când compania de training respecta criteriile de acreditare si trece evaluările necesare. Acest aspect  aduce valoare, pentru ca nu ne mai facem griji despre cat de bun este trainingul, materialele aferente  si conținutul său.
 
2.    Conținutul cursului – Conținutul trebuie să fie relevant, de înaltă calitate și să ofere tehnici aplicabile in viața reală. La finalul unui curs ar trebui sa simțiți că ați dobândit cunoștințele de care aveți nevoie și să fiți în măsură să aplicați practic ceea ce ați învățat. De asemenea, trebuie sa fii sigur ca informația prezentata este corectă, este adusa la zi, cu termeni actuali si aliniați la standarde internaționale in vigoare. Cel mai rău este când informația de la curs este luata de pe Internet, din surse neverificate, din  diferite bloguri sau de pe Youtube, iar aceasta este inexacta si înveți greșit tehnicile si terminologia. Din aceasta cauza, pentru a asigura calitatea conținutului, Project Management Institute (PMI), începând cu anul 2021,  cere furnizorilor de cursuri ca instruirea pentru obținerea certificării de Project Management Professional (PMP Exam Prep) sa fie făcut numai după manuale de curs cu conținut elaborat de PMI.  De asemenea si pentru cursurile de certificare PRICE2®, exista manuale oficiale numai cu conținut aprobat, dezvoltat in Marea Britanie.
 
3.    Cursuri personalizate sau standard – Este capabil furnizorul de training sa ajusteze conținutul trainingului in funcție de cerințele specifice din organizația dvs.? Este adevărat ca trainingul cu conținut standard este potrivit pentru a crea metode si terminologie consistente in organizație si pentru a îndeplini obligațiile legale. Cu toate acestea, cei mai buni furnizori înțeleg necesitatea de a oferi ambele tipuri de cursuri și sunt capabili să personalizeze cursurile în funcție de cerințele dumneavoastră.
 
4.    Trainerii – Cum vi se oferă cursul are  un impact considerabil asupra a cât de mult învățați. Există mulți profesioniști cu experiență în industrie, dar expertiza din industrie nu se traduce întotdeauna în abilități puternice de prezentare. Un trainer bun va fi plin de viață, dinamic și interactiv. Aceștia vor comunica clar și vor putea să vă împărtășească conținutul într-un mod pe care îl puteți înțelege, indiferent de nivelul dvs. de experiență. Și cel mai important, trebuie sa cunoască  foarte bine subiectul trainingului,  având si o experiența profesionala reala in acel domeniu.
 
5.    Certificările si acreditările trainerilor –  De asemenea, trainerii trebuie sa fie certificați si  in domeniul pe care vi-l prezintă. Cum poate un trainer sa-ti explice despre metode Agile/Scrum, management de procese, management de proiect  daca nu are măcar o certificare in acest domeniu?  O certificare reprezintă o garanție ca trainerul a fost testat si cunoaște  bine informațiile pe care vi le explica, la standarde aplicabile oriunde in lume. Iar unele certificări nu le poți obține decât daca ai lucrat in domeniu câțiva ani.
Trilex este prima companie de training din Romania,  care in 2020,  a obținut de la PMI acreditarea  de Partener Acreditat de Training – Authorized Training Partner  (ATP) .  Aceasta nouă acreditare a presupus un proces de verificare, de ajustare a conținutului, de formare a trainerilor la standardelor internaționale  si testarea acestora atât din punct de vedere cunoștințe