Tot ce trebuie să știi despre traduceri

0
15

Traducerea simplă – cel mai ușor de obținut
Traducerea simplă este cel mai ușor de obținut, nefiind necesară niciun fel de acreditare, de la nicio instituție de stat. Condiția minimă este ca persoana traducătoare să cunoască limba solicitată suficient de bine încât să poată efectua traducerea fără a altera sensul sau conținutul textului. Trebuie menționat că în astfel de cazuri nu se poate gira calitatea actului de traducere și nici utiliza în dosare ce urmează a fi depuse la instituții precum primării, finanțe, casă de asigurări de sănătate, pașapoarte, etc.
Traducerea autorizată – necesită ștampila cu numărul unic al autorizației sale
O traducere autorizată reprezintă acel document oficial pe care este prezentă ștampila și semnătura unui traducător certificat de Ministerul Justiției din România. Acest traducător este fie absolvent de studii superioare de limbi străine, fie experiența de lucru îi echivalează eventualele studii. Dar acest lucru nu este suficient. Pentru a deveni traducător autorizat, fiecare candidat este obligat să susțină un examen în limba și domeniul în care urmează să profeseze, iar în urma promovării acestuia, i se eliberează autorizația de traducere. Candidatul, acum devenit oficial traducător autorizat, primește ștampila cu numărul unic al autorizației sale. În acest fel, clienții au garanția unei traduceri de calitate, efectuată de un specialist în domeniu, acreditat de autoritățile competente.
Traducerea legalizată – este realizată doar de un notar public
Legalizarea unei traduceri se poate efectua doar în cazul traducerilor autorizate, care va conține, pe lângă ștampila și semnătura autorizate ale traducătorului, o încheiere de legalizare a acestora realizată de un birou notarial. Altfel spus, un notar public va certifica faptul că semnătura și autorizația traducătorului în cauză sunt autentice, în baza unui specimen de semnătură depus. Încheierea acestui tip de traducere conține semnătura și parafa notarului care legalizează traducerea. Frecvent, traducătorii autorizați sunt înregistrați la Camera Notarilor Publici și au depus specimenul de semnătură și ștampilă la un anume notar public, cu care colaborează. În general, clienții se orientează spre birouri aflate în vecinătatea locuințelor sau în centrul orașului. Pentru locuitorii din București o variantă optimă este biroul de traduceri autorizate și legalizate aflat la Piața Romană, care lucrează cu personal calificat și autorizat, cu expertiză în domeniul traducerilor destinate publicului larg.
Traducerea supralegalizată sau apostilată – ștampila țărilor semnatare a Convenției de la Haga
Traducerea apostilată (numită și supralegalizată) semnifică prezența pe documentele oficiale a unei ștampile pătrate, necesară pentru ca actul în cauză să fie recunoscut pentru folosire în oricare dintre țările care au semnat Convenția de la Haga în 1961. Aceste traduceri sunt cerute atât în România cât și în străinătate și se eliberează pentru a certifica originea unui act oficial. De exemplu, diplomele de studii obținute în străinătate necesită apostilarea pentru a certifica autenticitatea actului emis de țara în care s-au realizat studiile. Apostilarea poate fi aplicată de Prefectură, de Tribunal sau de notari publici, în funcție de tipul actelor: notariale, judecătorești, etc.
Traducerile sunt un adevărat domeniu minat dacă nu există experiența procedurilor legale. În cazul nostru, al Biroului de Traduceri Autorizate, situat în Sectorul 1, București, experiența și profesionalismul ne-au propulsat pe piața autohtonă. Pentru traduceri autorizate de calitate ce pot determina succesul dumneavoastră, vă recomandăm să apelați la Adelvi Traduceri.