Pe 21 martie 2019, toți cei care aleg să participe la această campanie pot folosi versurile ca monedă de schimb pentru a primi o cafea sau un ceai Julius Meinl.
Conceptul local de anul acesta este „ Pauza de poezie ”, prin care fiecare participant la campanie este încurajat să ia o pauză de poezie: să renunțe măcar pentru o oră la telefon sau orice alt dispozitiv conectat la internet, să se lase inspirat de persoana de lângă și să regăsească frumusețea poeziei.
„Trăim într-o lume din ce în ce mai grăbită. Diverse studii ne arată că astăzi, petrecem mai mult din jumătate din zi privind într-un ecran. Tocmai de aceea, trecem atât de ușor peste momentele frumoase din viață. Suntem mereu conectați, însă, în mod ironic, acest lucru ne deconectează de la ceea ce contează cu adevărat. Clipele de inspirație apar atunci când îți lași telefonul deoparte și înveți să privești în jurul tău. Julius Meinl te încurajează să încetinești ritmul, să îți deconectezi telefonul și social media și să îți acorzi o clipă de inspirație. Și, bineînțeles, să îți plătești cafeaua cu poezie”, a declarat Mădălina Sultan, Marketing Manager Julius Meinl.
Ziua Internațională a Poeziei va fi sărbătorită în toate cafenelele participante din țară, iar în București, campania va culmina cu un concert marca Julius Meinl, care îl va aduce pe scenă pe Adrian Despot (Vița de Vie).
Harta locațiilor participante din întreaga lume poate fi consultată aici. Mai multe detalii se găsesc pe site-ul Julius Meinl: https://www.meinlcoffee.com/ro/poezie/evenimente-poetice/pay-with-a-poem-2019/  
Tom Odell, ambasadorul global al campaniei
 
Tom Odell, interpretul hiturilor „Another Love” și „Go Tell Her Now”, s-a alăturat campaniei internaționale „Plătește cu poezie” și a fost invitatul special în „Chasing Poems”, primul serial online marca Julius Meinl.
Parteneriatul este o celebrare a două forme de artă: muzică și poezie, o relație pe care, în calitate de compozitor pasionat, Tom Odell o cunoaște în profunzime. Colaborarea creativă are scopul de a face poezia mai accesibilă prin intermediul muzicii și încurajează oamenii să își acorde o clipă pentru a se conecta cu ei înșiși, pentru a-și găsi propria lor inspirație.
“Am fost atras de întreaga idee pentru că ador cafenelele, poezia și literatura și îmi place ideea ca noi toți să petrecem mai puțin timp pe telefoane și mai mult timp împreună la o ceașcă de cafea. Mi se potrivește perfect”, a declarat Tom Odell.
Pasionații de poezie pot câștiga o întâlnire cu Tom Odell dacă fotografiază poezia scrisă și o postează pe Instagram însoțită de hashtagul #PayWithaPoem.
Despre Julius Meinl
 
Julius Meinl este o afacere de familie, austriacă, de succes internațional și este ambasadorul îndrăgitei Culturi a Cafenelei Vieneze de mai bine de 150 de ani. Succesul global al Julius Meinl se bazează pe valorile tradiționale: cinci generații de experiență în cafea, produse premium și servicii excelente oferite clienților. Julius Meinl inspiră și astăzi oameni din întreaga lume, la fel cum făcea cu poeții de altădată în cafenelele vieneze. Restaurante și clienți din sectorul HoReCa din 70 de țări se bazează pe cafeaua și ceaiul Julius Meinl. Compania se clasează deja în top 3 mărci de cafea premium în peste 40 de țări, fiind lider de piață în hoteluri, restaurante și cafenele din Austria, CEE, țările din bazinul Mării Adriatice și Rusia. 
Julius Meinl în cifre
800 de angajați la nivel mondial;
Înființată în 1862;
Prezență pe piață în peste 70 de țări la nivel mondial, dintre care se află în top 3 mărci de cafea premium în peste 40 dintre acestea;
Aproximativ 50.000 de clienți la nivel mondial;
Locații de producție în Viena (Austria) și Vicenza (Italia);
Cifra de afaceri anuală în 2017: 172 milioane de euro