De la provocari pana la softul necesar

0
16

Gestionarea unui restaurant: De la provocari pana la softul necesar
 
Business-ul restaurantelor a devenit o bransa in care investitile derulate dezvolta o urgenta sincronizare cu cel mai atent si ingenios management posibil. Deja cunoscutul demers in captarea si fidelizarea clientilor solicita la maximum resursele administratorilor si al personalului angajat.
 Food industry pe partea de preparare si comercializare a alimentelor, in standarde de timp solicitante, cu clienti pretentiosi si ale caror asteptari si dorinte de servire a celor mai apetisante dish-uri cresc exponential cu cea mai acerba competitie, lanseaza adevarate provocari, pana si celor mai priceputi manageri.
In reusita mentinerii in primul rand al unui restaurant pe un termen mediu-lung pe piata si in al doilea rand in mentinerea in topul preferintelor clientilor  se deruleaza eforturi uriase, iar fiecare element ce participa la succesul sau la esecul financiar ori de administrare al unei unitati cu acest specific poate capata proportii uriase, in functie de contexul in care se manifesta. Luand un exemplu pur aleatoriu in ceea ce priveste timpul de livrare al unei comenzi sau incurcarea comenzilor, cea din urma mai ales intalnita in optiunea de home delivery aduc prejudicii serioase la capitiolul imagine si fidelizare. Cei care au achizitionat si implementat deja un soft restaurant pentru gestionare au putut observa inca de la inceput rezultatele.
De la A la Z, totul trebuie sa se desfasoare daca nu perfect, atunci cat mai aproape de perfectiune.
Datele publicate de Eurostat in 2018, arata ca suntem pe ultimul loc in randul tarilor din UE la capitolul „mers la restaurant„. Obisnuinta de a gati acasa, mentalitatea romanilor si venitul mediu lunar net pe cap de locuitor nu pot intra la sectiunea pretexte; gestionarea defectuasa si lipsa unui plan de marketing competent sunt lipsuri rezervate administratorilor, ce se achita din contul restaurantului. Deschiderea cat mai rapida a unitatii dupa amenajarea locatiei, cu scopul de a valorifica business-ul si a cunoaste un profit in cel mai scurt timp posibil aduc de multe ori la pachet consecinte greu de remediat, daca nu se creioneaza si previzioneaza cat mai clar introducerea unui soft restaurant de gestiune adecvat.
Elementele primordiale de care sa tii cont in alegerea soft-ului de restaurant:
 

Control rapid si eficient al business-ului prin multitasking
 
Cauta un soft restaurant specializat, care sa iti faciliteze  circuitul intern al documentelor in operatiuni cu scara mare de operare. Contabilitatea primara este prima vizata si cea de la care lucrurile fie merg facil ca pe banda rulanta, fie functioneaza deficitar si stagneaza problematic.
 Conexiuni intuitive in meniul softului restaurant, intre inregistrarea comenzilor de la clienti si o configurare smart a meselor,  pana la o coordonarea eficienta a personalului, gestiunea stocurilor pentru anumite categorii de alimente si gruparea acestora in mod facil pe retetele din meniu, necesita fara doar si poate un soft restaurant cu o interfata facila si in acelasi timp extrem de inteligenta.
 
Pentru toate aceste operatiuni se impune un soft restaurant puternic cu un hardware care sa faca fata din punct de vedere tehnic.
 

Modul de vanzare si inventariere aduc o diferenta incontestabila
 
In functie de tipul de soft restaurant ales si specificul fiecarui food business, va aparea o necesitate distincta de a adauga informatii pentru un anumit tip de produs si de a se realiza sincronizarea acestei operatiuni cu tiparirea specificatiilor  pe nota de plata.
Tot in ceea ce priveste partea de vanzare si achitare, sistemul de POS si incasarea prin metode multiple aduc ulterior in ecuatie, solicitarea de a face la cerere rapoarte detaliate cu situatia sumelor de bani cash sau din contul bancar.
Inventarierea in multe situatii facuta pe graba sau amanata nu ar fi deloc de dorit sa aduca diferente intre inregistrarile din documente si ceea ce se intampla in realitate.
Posibilitatea de a regla acest lucru cu un soft restaurant de gestiune va face munca, nu doar mai usoara, insa si mai corecta. O mica greseala strecurata se poate transforma intr-o mare problema atat in procesul de administare, cat si in eventualitatea unui control.
 

Adaptarea la noile standarde de functionare si administrare
Sa creezi o operatiune organizata de functionare, plecand de la concept, implementare, adaptare  si ajungand la rezolvarea si surmontarea dificultatilor tine in mod clar de o gandire antrenata in afaceri si focusata pe provocarile reale ale pietii.  In acest context, anticiparea riscurilor si identificarea lor in prima faza permit un cadru de actiune la rece, fara presiunea unei decizii pripite si dezavantajoase.
Provocarile cu care se confrunta un restaurant sunt demne de a fi incluse intr-un roman cu mai multe volume, curatenia, conservarea alimentelor in conformitate cu reglementarile in vigoare, detectarea deseurilor si eliminarea lor in mod corespunzator, mentinerea cu alte cuvinte a unui food business la standarde de calitate si functionare inalte, avand costuri optimizate cere din partea patronilor si a administratorilor ajustari semnificative in conduita pe piata, gandirea rigida si incapatanarea de a nu veni cu noi solutii va mentine restaurantul la limita nivelului de supravietuire.
Clientii au inceput sa dezvolte o maturitate culinara sa spunem, nu mai vin la restaurant doar pentru ca nu au avut timpul necesar sa pregateasca cina sau pranzul, la colt de strada sunt multe variante ce iti potolesc foamea si nu iti afecteaza portofelul; clientii vor altceva mai pretentios in pregatire, de la preparat, la plating si implicit modul de servire. Clientii merg la restaurant pentru o experienta, nu neaparat pentru o a acoperi o necesitatea de zi cu zi.